دیجیتال مارکتینگ

 

1.    استراتژی تجاری 
2.    استراتژی برند
3.    استراتژِ بازاریابی 
هر کدام از این استراتژی ها اهداف خاصی را دنبال می کنند و سوالهای انها متفاوت است 
استراتژِ تجاری چیست ؟
مشخص می کند هدف از راه اندازی کسب و کار چیست مثلا فروش محصول و یا معرفی محصول 
نمونه استراتژی تجاری :
تولید محصول ارزان قیمت برای عموم مردم و یا تولید محصول با قیمت تمام شده بالا برای افراد محدود 
در استراتژِی تجاری هدف کسب درآمد است و معمولا سوال این است چطور کسب درآمد محقق شود ؟
و یا کسب و کار به چه صورتی به درآمد زایی خواهد رسید ؟
مثال آن که شرکتی تولید کننده خودرو است . فرض می کنیم تعدادی خودرو تولید شده و در انبار آماده فروش است 
چطور می خواهیم آنها را بفروشیم ؟ انتخاب نحوه فروش استراتژی تجاری است 
استراتژی برند چیست ؟
استراتژِ برند واقع به ما کمک می کند در کنار رقبا که فعالیت شبیه به ما دارند متمایزو ماندگار باشیم 
هدف استراتژی برند شناساندن و بقای شما در بلند مدت است 
و در حقیقت یک برنامه ریزی بلند مدت است که کمک می کند اهداف را مشخص کرده و برنامه ریزی مناسب برای به موفقیت رساندن برند را انجام دهیم 
در استراتژی برند محتوا و کیفیت در کنار قیمت مناسب بسیار مهم است تا سهم بازار بیشتری حاصل شود و ماندگار شوید 
نمونه ای از استراتژی برند ارائه خدمات پشتیبانی بهتر و متمایز است 
استراتژی بازاریابی
برنامه ریزی و پلن های تبلیغاتی که برای معرفی محصولات و خدمات به کاربران مورد نظر و افزایش فروش موفقیت برند خواهند شد را شامل می شوند 
انتخاب روش بازاریابی مانند تبلیغات در وب سایت ، کارکردن روی سئو و یا استفاده از کمپین گوگل ادورز ارز نمونه های این استراتژی هستند 
استراتژی های تبلیغات هر سه نیازمند یکدیگر هستند و نمی توان هیچ کدام را نادیده گرفت