دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینفلوئنسر

یک دهه پیش ، عرصه بازاریابی اینفلوئنسر فقط به افراد مشهور و چند وبلاگ نویس اختصاصی محدود بود. اکنون ، به نظر می رسد تعداد اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی روز به روز بالترا می روند و بازار را اشباع می کنند والبته که درگیر تقلب هم می شوند.

 

اگر قبلاً در مورد بازاریابی اینفلوئنسر تحقیق کرده اید ، ممکن است اطلاعات متناقضی پیدا کرده باشید و یا  توصیه هایی که متفاوتی شنیده باشید .

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در یک سطح بنیادی ، بازاریابی اینفلوئنسر نوعی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است که از تأییدیه ها و نام بردن از محصول از افراد اینفلوئنسر استفاده می کند ) افرادی که دارای تعداد دنباله کنندگان اختصاصی بالایی دارند و به عنوان متخصصان در حوزه خودشناخته می شوند) بازاریابی اینفلوئنسر به دلیل اعتماد بالایی که اینفلوئنسرها با دنبال کردن خودایجاد کرده اند ، کار می کند و توصیه های آنها نوعی اثبات از کیفیت  برای مشتریان بالقوه برند شما است

وضعیت فعلی فضای بازاریابی اینفلوئنسر

برجسته بودن در اینستاگرام تا  سال 2014 راحت تر از امروز بود. اگر کمی خوش شانس بودید یا ظاهر شما کمی متمایز بود می توانستید در اینستاگرام معروف شوید  و احتمال اینکه از شما به عنوان یک اینفلوئنسر استفاده شود بسیار زیاد بود. اما امروزه  بازاریابی اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی را به یک حرفه تمام وقت تبدیل شده و با توجه به رقابت بالا نیازمند وقت و خلاقیت و جزئیات بسیار زیادی است

 

واقعیت این است که ما تحت تأثیر آنچه می بینیم هستیم و زیبایی را دوست داریم . تصاویر روشن با کیفیت بالا را دوست داریم  و یا مواد غذایی با دقت در محیط های جذاب چیده شده اند توجه ما را جلب می کنند .

.

ارزش بازاریابی اینفلوئنسر

در حالی که بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام یک استراتژی شناخته شده است ، بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر با اینفلوئنسرها در حال رشد است . شبکه های دیگر مانند Snapchat ، YouTube و TikTok دارای تأثیرگذارهای خاص خود با جمعیت های مختلف هستند.

 

آژانس بازاریابی اینفلوئنسر Mediakix در پایان سال 2018 از بازاریابان نظرسنجی کرد تا ببیند چه احساسی نسبت به اینفلوئنسرها  برای سال جدید دارند.

در این نظر سنجی، 89٪ گفتند که ROI از طریق بازاریابی اینفلوئنسر با سایر شبکه ها قابل مقایسه بهتر است.

و در همین نظرسنجی اشاره شد که 65٪ از بازاریابان قصد دارند بودجه خود را برای سال 2019 افزایش دهند.

 

چگونه یک استراتژی برای  بازاریابی اینفلوئنسر ایجاد کنیم

مانند هر روش بازاریابی ، این بازاریابی هم نیاز به استراتژی دارد . شما فقط با ارسال محصولات  رایگان به اینفلوئنسرها و در خواست ان که آنها را نشان دهند موفق نخواهید بود .

1. چگونه می توان اینفلوئنسرها را پیدا کرد و به آنها چه مبلغی پرداخت کرد

دقیقاً مانند هر استراتژی ، تحقیق اولین قدم است. ابتدا بستری را انتخاب کنید که می خواهید روی آن تمرکز کنید. همیشه بعداً می توانید به اینفلوئنسرهای  دیگر گسترش پیدا کنید اما اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، با یکی از آنها همراه باشید. در حالت ایده آل ، برند شما باید از قبل در این شبکه اجتماعی حضور داشته باشد..

 

اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید ، گوش دادن بهشبکه های  اجتماعی می تواند به شما کمک کند محلی و یا شخصی را که مردم درباره صنعت و نام تجاری شما صحبت می کنند شناسایی کنید و این به شما کمک کند در هر شبکه اجتماعی تأثیرگذارترین صداها را در صنعت خود پیدا کنید.

وقتی شما قصد دارید یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر را اجرا کنید ، صنعتی که در آن حضور دارید نیز دارای اهمیت است. مارک های زیبایی و مد در اینستاگرام و یوتیوب می درخشند. صنعت بازی های ویدیویی در Twitch حاکم است.پس انتخاب شبکه اجتماعی درست هم مهم است .

 

در مرحله تحقیق خود ، به نوع اینفلوئنسر مورد علاقه خود توجه کنید. آیا به دنبال افراد مشهور با فالور های  گسترده هستید؟ یا میکرو آنفلوئنسرهایی که کمتر از 2000 دنبال کننده دارند؟ شاید چیزی در این بین در محدوده دنبال کنندگان 5-10k بیشتر مورد پسند شما باشد. هر آنچه تصمیم بگیرید تمرکز کنید بودجه شما را تعیین می کند.

جبران خسارت نیز بسیار متفاوت است ، بنابراین حتماً نرخ های متداول را برای انواع اینفلوئنسر بررسی کنید. میکرو اینفلوئنسرها متمرکز بر چند موضوع هستند و محصولات مختلف را می پذیرند. برخی از ریز اینفلوئنسر ها به طور مستقل کار می کنند در حالی که دیگران ممکن است توسط یک آژانس یا شبکه حمایت شوند .

 

شما باید در مورد ROI مورد انتظار برای کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود فکر کنید: چگونه می توانید سهم پست های اینفلوئنسر را در اهداف کلی بازاریابی خود ارزیابی کنید؟ یک روش ممکن است مقایسه انتظارات شما از اینفلوئنسرها با سایر شرکت ها باشد -

در سال 2017 ، Influence.co نتایج تحقیقات خود را در مورد پرداخت های  اینستاگرام منتشر کرد. آنها میانگین هزینه هر پست اینستاگرام را بررسی کردند و دریافتند:

 

متوسط ​​قیمت کلی 271 دلار برای هر پست بود.

متوسط ​​قیمت اینفلوئنسر خرد با کمتر از 1000 دنبال کننده 83 دلار برای هر پست بود.

متوسط ​​قیمت برای اینفلوئنسرها با بیش از 100000 دنبال کننده 763 دلار برای هر پست بود.

2. بودجه و استراتژی مدیریت را تعیین کنید

اکنون که ایده ای در مورد پرداخت هزینه های اینفلوئنسرها دارید ، باید بودجه خود را ایجاد کنید. برای برنامه ریزی ، اجرا و بررسی برنامه خود توجه کنید. اجرای یک کمپین موفق بازاریابی اینفلوئنسر یک نوع استراتژی تنظیم شده نیست. این شامل نظارت دقیق و پیگیری است.

 

برخلاف یک استراتژی تبلیغاتی خودکار ، اینفلوئنسرها انسانی هستند و به طور مداوم چندین مشارکت را دنبال  می کنند ، بنابراین برخی ممکن است از تعهدات خود برای ارسال به موقع پست یا خطا در برچسب های درخواست شده یا دعوتبه سایت شما عقب بمانند. باید به آنها به طور کامل توضیح و آموزش دهید  ووقت کافی داشته باشید تا با روش تبلیغات  موثرتری داشته باشید و از طریق تجربه درمورد اینکه چه تبلیغاتی مفید نیست ، رویکرد خود را اصلاح کنید.

 

3. درباره اهداف و پیام تصمیم بگیرید

دو دلیل رایج در استفاده از بازاریابی اینفلوئنسر بالا بردن سطح آگاهی از برند و افزایش فروش است. با این حال ، به جای تعیین این اهداف گسترده به عنوان دو هدف ، موثرتر خواهد بود که استراتژی خود را با توجه به نیازهای برند خود شروع کنید. شاید شما می خواهید مخاطب جوان خود را  افزایش دهید. یا می خواهید با یک محصول جدید در مشتریان هدف جدید گسترش پیدا کنید. یا می خواهید از روندها صرف نظر کنید و از اینفلوئنسرها استفاده کنید تا در مورد ارزش های تجاری خود صحبت کنید.

 

اینفلوئنسرها توانایی دسترسی به مخاطبان بسیار خاص را دارند. به جای اینکه به هزاران فالوور متکی باشید ، اینفلوئنسرها به شما کمک می کنند تا مخاطبانی کاملاً هدفمند که احتمالاً علاقه مند به محصول شما هستند را پیدا که با  محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

 

پیام شما به همان اندازه هدف شما مهم است. در حالی که نمی خواهید خلاقیت و منحصر به فرد یک اینفلوئنسر را تغییر دهید ، اما همچنین نمی خواهید که آنها در مورد چیزی غیر مرتبط با کمپین شما پست ارسال کنند. مشخص کنید که چگونه می خواهید کمپین و پیام بازاریابی اینفلوئنسر خود را ساختار دهید تا بعداً به آن پایبند باشید.

4- ارتباط با اینفلوئنسر: نحوه تماس با اینفلوئنسرها

بازگشت به مرحله یک: تحقیق. با برنامه ای که در اطراف شبکه شما تنظیم شده است ، اهداف و انواع اینفلوئنسر ها را که می خواهید هدف قرار دهید و دوباره به تحقیق بپردازید  تا در واقع اینفلوئنسر مناسب را برای کارخود کنید

 

در طول این تحقیق ، موارد زیر را بخاطر داشته باشید:

 

آیا اینفلوئنسر قبلاً در مورد موارد مشابه سرویس شما پست ارسال می کند؟ به عنوان مثال ، اگر شما یک رستوران هستید و می خواهید منوی جدیدی تبلیغ کنید ، باید به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که به طور منظم درباره غذاخوری بیرون و غذاهایی که می خورند پست ارسال می کنند.

آیا آنها قبلاً با مارک های مشابه کار کرده اند؟ بسته به نوع اینفلوئنسر که به دنبال آن هستید ، یک فصلی قادر خواهد بود یک بسته مطبوعاتی به شما نشان دهد که شامل نمونه کارهایی از کارهای آنها باشد. هرچه بیشتر روی یک اینفلوئنسر سرمایه گذاری میکنید باید بیشتر آنها را بررسی کنید.

همچنین می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل توییتر برای شناسایی اینفلوئنسر بالقوه متناسب با کمپین های خود استفاده کنید.

 

در مرحله بعدی ، مشخص کنید که چگونه با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد. برای اینفلوئنسرکوچک  ، می توانید مستقیماً در یک پیام خصوصی در همان شبکه های اجتماعی تماس بگیرید. برای افراد معتبر ، بر روی سایت آنها کلیک کنید و آنها ممکن است اطلاعات تماس برای سوالات کسب و کار را در بیوگرافی خود ذکر کنند. آنها همچنین ممکن است وب سایتی را که نشان دهنده نحوه همکاری انهاست داشته باشند .

5. استراتژی خود را مرور و اصلاح کنید

حتی اگر کمپین بازاریابی اینفلوئنسر شما در حال انجام است ، شما باید تاریخ مشخصی داشته باشید که میزان پیشرفت آن را بسنجید.. همه کمپین ها موفقیت آمیز نیستند اما شما با یجاد هرکدام بیشتر یاد خواهید گرفت.

چگونه می توان کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر را ردیابی کرد

چند روش برای سنجش موفقیت کمپین شما وجود دارد. می توانید هشتگ خاصی مانند ایجاد کنید تا کارهای اینفلوئنسر شما را ردیابی کند. صندوق ورودی هوشمند

اگر هدف شما فروش بیشتر است ، ارائه کدهای وابسته یا پیگیری پیوندها یک روش آسان برای دیدن میزان تولید از اینفلوئنسرها است.

 

نتیجه

اینفلوئنسرها برای ماندن در اینجا هستند اما چگونگی شکل گیری و عملکرد دنیای بازاریابی اینفلوئنسر در مدت زمان کوتاهی تغییرات زیادی کرده است و در عرض پنج سال ممکن است تفاوت فاحشی با امروز داشته باشد. این مقاله به شما کمک می کند تا با ساختن استراتژی خود شروع کنید ، اما مانند هر استراتژی اجتماعی مهم است که آماده تغییر باشید.

هنوز هم ، در حالی که برخی از ملاحظات منحصر به فرد برای کار با اینفلوئنسرها وجود دارد ، راه اندازی کمپین بازاریابی اینفلوئنسر مانند  اکثر کمپین های بازاریابی نیازمند : تحقیق ، تعیین بودجه ، تعیین اهداف ، یافتن اینفلوئنسر و بررسی و تجدید نظر در آنها.می باشد