دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

بازاریابی درونگرا چیست ؟

اینباند مارکتینگ یا بازاریابی درونگرا  یک انقلاب اساسی در کسب و کار و تغییر فلسفه آن است و به معنای ایجاد راه‌حل‌ها و فرصت‌ها برای مخاطبان و مشتریان است؛ به گونه‌ای که هم روی کسب‌وکار شما و هم مشتریان تاثیر مثبت بگذارد.

 در بازاریابیدرونگرا، مشتریان محور کسب وکار شما هستند آنها موجودیتی با انواع نیازها و مشکلات هستند همان طور که میدانید در دنیای امروز قدرت در دست مشتریان است ،آنها اطلاعات زیادی در خصوص محصول شرکت و یا حتی میزان رقابت شما در بازار دارند وظیفه کسب‌وکاردر بازاریابی درونگرا این است مشکلات را برای آن‌ها حل کند.

در تعریف دیگر بازاریابی درونگرا
 به این مفهوم است که مشتریدر ابتدای سفر خود و با برند و محصول شما آشنا شود ، احساس میکند که خود به سمت شما آمده، نه اینکه شما به سراغ او رفته باشید و شروع ارتباط بین مشتری و کسب و کار با تصمیم و توسط مشتری  انجام می شود.در واقع بازاریابی درونگرا یک استراتژی کامل برای جذب  یا سرنخ lead و تبدیل به مشتری است. در این استراتژی با در اختیار قرار دادن اطلاعات مرتبط و مفید و تولید محتوای ارزشمند برای افراد علاقمند به صنعت خود که می توانند مشتری باشند آنها را  جذب می کنید و در هر مرحله از سفر مشتری (customer journey) ارزشی از محصولات برای مخاطب بیان می کنید.

چه تکنیک هایی برای بازاریابی درون گرا لازم است ؟

 برای انجام بازاریابی درون گرا لازم تا شما با نحوه تفکر مشتریان خود تحقیق کنید و با آنها آشنا بشید و به آنها کمک کنید و این حس باید در تمام تعاملات مشتری با کسب و کار شما به آنها منتقل شود

در حقیقت باید که بر تبلیغات در محتوای ارزشمند تمرکز کرد دقیقا  برخلاف بازاریابی برونگرا که بر فروش مستقیم تمرکز داشتدر  بازاریابی درون‌گرا باید تمرکز اصلی خود را بر رفع مشکلات  و دغدغه‌های مخاطب قرار داد تادر ادامه خود مخاطب به این نتیجه می‌رسد که نسبت به خرید اقدام کند.

در بازاریابی درونگرا باید تلاش کنید تا محتوا و مفهوم مناسب را که به صورت کامل برای موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی شده، با توجه به پرسونای مخاطب  ایده‌آل، در زمان و مکان درستی به مشتریان بالقوه خود عرضه کنید.

در این نوع بازاریابی مهم‌ترین بخش پیدا کردن محتوای مناسبی است که به خوبی مخاطبانتان را درگیر می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا وارد قیف فروش کسب و کارتان شوند. این اتفاق به مرور زمان و با استفاده از فرستادن پیام‌های شخصی‌سازی شده، ایمیل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و راه‌های متعدد دیگری که برای تبلیغات وجود دارد ممکن خواهد شد.

بهتر است این سوالات را از خود بپرسید ؟

دوست دارم چطور محصول به من فروخته شود ؟

چطور خدماتش را در اختیارم بگذارد ؟

چطور اینباندیگ کنیم ؟

انتشار محتوای ارزشمند در وبلاگ یا و شبکه های اجتماعی

محصولات یا خدمات با جزئیات بیشترو کامل تر  در وبسایت معرفی و عنوان کنیم  

ارتباط با مشتریان از طریق وب سایت حفظ کنیم

 

 

 

 

 

فلسفه اینباد چیست؟
 

فلسفه اینباند می‌گوید که تنها ترغیب کردن مردم به خرید فروش اصولی نیست ؛ بلکه باید در پروسه خرید به آن‌ها کمک و از آن‌ها پشتیبانی کرد.ودر حقیقت از ما می خواد خود را در جایگاه مصرف کننده قرارداده و کسب وکار خود را به چالش بکشیم .

فلسفه اینباد همیشه بدون تغییر باقی می ماند فلسفه ای که می گوید به مشتریان در خریدشان کمک کنید با بررسی این که مشتری بالقوه دقیقا با چه مشکلاتی مواجه هستند و برای رفع این مشکل شما چه اقداماتی می توانید انجام دهید

هسته اصلی اینباند این است که دقیقا مثل یک انسان معمولی عمل کنید و شما طوری با مشتریان رفتار می کنید که می خواهید با شما رفتار شود

 

 

 

Brian halligan  (مدیر عامل hubspot( :

اینباد برای من یک نگاه متفاوت به کسب و کار است در مقابل شیوه قدیم که در آن شما به بازار می رفتید outbound  . در واقع نوعی ایجاد ارزش است و روشی جدید برای رفتن به بازار است روش جدیدی که هم برای فروشنگان و هم برای خریداران دوست داشتنی تر است و در واقع به مردم کمک می کند دقیقا به همان روشی که دوست دارند به بازار بروند و آنچه که دقیقا نیاز دارند بخرند سابقا گفته می شد کهتنها محصولات خوب برنده می شوند که البته همین طور است اما امروزه این که ان را چطور می فروشیم نیز مهم است این که تجربه ای رضایت بخش برای مشتری ایجاد کند و البته زمان را برای مشتری مدیریت کند تا مشتری زیادی صرف جستجوی محصول مورد نظر خود کنند

اینباد بودن به این معناست که لازم است مستقیما با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید گفتگو کنید و برای انها ارزش ایجاد کنید گفتگو با آنها به معنای اشتراک گذاری محتوای مرتبط کارآمد و به موقع برای انها ست .

4 مرحله اصلی بازاریابی اینباند

بازاریابی درونگرا  دارای چهار مرحله اساسی ذیل است :

مرحله اول: جذب کردن

اولین قدم برای معرفی محصول خود  جذب ترافیک و افزایش ترافیک وبسایت است.احتمالا جامعه ای از افراد را به عنوان هدف خود انتخاب کرده اید و  کسانی را می خواهید جذب کنید که بیشترین احتمال برای تبدیل به لید یا سرنخ  و در نهایت مشتریان خوشحال و راضی را دارند. مهم ترین  راه های جذب بازدیدکننده، تولید محتوای مربوط  برای گروه هدف و انتشار آن در زمان درست است. منظور از زمان درست زمانی است که بیشترین تعداد تقاضا و مراجعه برای آن وجود دارد.

بلاگ نویسی شروعی ساده برای جذب بازدیدکننده جدید:

بازاریابی درونگرا با  بازاریابی محتوا و تولید محتوا شروع می شود. بلاگ بهترین راه برای جذب بازدیدکنندگان جدید به وبسایت است.

یکی از روش ها  برای یافتن مشتریان محصول خود ، تهیه محتوای آموزشی در آن حوزه محصول شما است. بلاگ نویسی برای کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد  و نکته آن در بازاریابی محتوا، خلاقیت و پیدا کردن نیاز اصلی مشتریان هدف است. بهتر است با تحقیقات و شناسایی ویژگی های مشتریان خود ، محتوایی مورد علاقه آنها تهیه و نشر دهید

کلمات کلیدی کسب و کار خود را بشناسید!

معمولا وقتی مشتریتصمیم به خرید آنلاین می گیرد، اول محصول مورد نظرش و یا سوالاتی در مورد آن را در موتورهای جست و جو سرچ می کند. در نتیجه  باید به کلماتی که مخاطب سرچ می کند توجه کرد تا در نتیجه موتورهای جستجو قرار گرفت .

2- شبکه های اجتماعی فضایی

شبکه های اجتماعی جمکانی است برای پیدا کردن  مشتریان بالقوه خود.

از شبکه های اجتماعی میتوانید برای هدف هایی مثل افزایش ترافیک سایت، ارتباط با مشتری، آگاهی از برند و استفاده کنید. با انتشار پست های روزانه با محتوای جذاب و ارزشمند  فالوور های بیشتری جذب کنید. در بین این پست ها تبلیغاتی هم ارسال کنید و  محصولتان معرفی کنید. نوع  ارتباط مخاطب در شبکه های اجتماعی باید کاملا دوستانه باشد. قرار دادن پست های خشک  و رسمی روش مناسبی نخواهد بود.

تبلیغات کلیکی یا PPC

تبلیغات کلیکی (pay per click یا PPC ) از جمله مدل های  تبلیغات آنلاین است. با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و هم چنین تلفن های هوشمند یکی از بهترین راهکارها برای شناخته شدن برند استفاده از تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات کلیکی است.

مرحله دوم: تبدیل بازدید کننده به سرنخ فروش یا lead

 

بعد از جذب بازدیدکنندگان به وبسایت، باید تلاش شود تا با آنها ارتباط  برقرار شود. این ارتباط می توانداز راه های ذیل تامین شود :

قرار دادن چت در کنار وبسایت

طراحی لندینگ پیج های مختلف و متعدد

قرار دادن فرم هایی در صفحه اصلی سایت جهت ارتباط

. وقتی بتوانید به هر ترتیبی با کاربر ارتباط بگیریدو متوجه دغدغه ها و سوالات او شوید  این بینش به شما هم در طراحی محصول و هم در جهت دادن به محتوای نشر داده شده کمک خواهد کرد و در نتیجه نرخ تبدیل به مشتری افزایش می یابد

مرحله سوم: نهایی کردن

تا این مرحله تعدادی سرنخ فروش یا lead پیدا شده است که اطلاعاتی ارزشمند مو می توان آنها را به مشتری واقعی تبدیل کرد .استفاده از ایمیل مارکتینگ را در این زمینه پیشنهاد می شود.
مرحله بعد  رتبه بندی lead ها است. با گذشت زمان و بزرگتر شدن کسب و کار  شما تعداد مخاطبین و در نتیجه سرنخ های فروش بیشتر خواهید داشت . راه بهینه برای جذب مشتری این است که از بین سرنخ های مشخص کنیم کدام علاقه مند تر است و در نتیجه برای خرید آماده تر می باشد  دمثلا بتوانید آن دسته از افرادی را که ایمیل شما را باز می کنند و مطالعه می کنند را پیدا کنید و با آنها ارتباط بیشتری بگیرید و بر روی آنها سرمایه گذاری کنید

مرحله چهارم: جلب رضایت و خوشحالی مشتری

جلب رضایت مشتری مرحله مهمی از بازاریابی است. توجه به مشتری و خدمات پس از فروش از مهم ترین مراحل بازاریابی است . تجربه مثبتی از خرید که در  ذهن مشتری نقش می بندد بهترین تبلیغات بازاریابی و ، یک موفقیت بزرگ است. به این ترتیب تبلیغات دهان به دهان مشتریان اتفاق افتاده و فروش افزایش می افتد .

  • به پیشنهادات و انتقادات  که از مشتریان دریافت می کنید توجه کنید. آنها به جای مراجعه به رقیب فرصت رفع معایب احتمالی کسب و کار  را به شما داده اند. و باید نسبت به آنها سپاسگزار باشیم .
  • از استراتژی محتوای هوشمند استفاده کنید. نباید مشتریان وفادار خود که به سایتتان مراجعه می کنند با فرم های تکراری و یا CTA هایی که به مشتریان تازه وارد نشان می دهید، مواجه شوند. اگر سایت خود را در این زمینه پویا طراحی کنید، تجربه کاربری فوق العاده ای برای مخاطب ایجاد کرده اید. بر اساس تفاوت های مخاطبین و مشتریان وفادار خود ، از CTA ها و آفرهای مناسب استفاده کنید.