دیجیتال مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

اولین ایمیل ارسال شده توسط ری تاملینسون در سال 1978 ، آغاز دوران ارتباطات مدرن است. پیام چیز خاصی نبود ، مجموعه ای از اعداد و حروف که بیشتر شبیه رمز عبور بودند تا پیام ، اما اهمیت آن شروع یک دنیای جدید بود. تاملینسون همچنین نماد "@" را در آدرس های ایمیل به جهانیان معرفی کرد.

ایمیل از طریق یک رایانه به رایانه دیگر ارسال می شود و از طریق شبکه ای از ماشین ها حرکت می کند 

امروز ، ما مملو از کمپین های بازاریابی از طریق ایمیل هستیم تأثیری که یک پیام خوش ساخت می تواند بر روی مشتریان شما بگذارد انکار نمی شود

بازاریابی از طریق ایمیل به شما کمک می کند تا برای ارتقا برند خود و افزایش فروش با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنیدو می توانید بسیاری از کارها را ، مانند فروش محصولات ، به اشتراک گذاشتن برخی اخبار ، یا تعریف یک داستان با ایمیل انجام دهید

ابزار خیلی محبوب در زمینه ایمیل مارکتیگ  Mailchimp نام دارد  ، با mailchimp یافتن الگوهای ایمیل مناسب برای هر پیامی چه از مشترکین جدید استقبال می کنید و چه از  فروش کالا به مشتریان اطلاع می دهید و یا تولد مشتریان تبریک بگوییم آسان است.

آیا بازاریابی از طریق ایمیل موثر است ؟

هنگامی که می خواهید مطلبی را در مورد نام تجاری خود با دیگران در میان بگذارید یا محصولات خود را بفروشید ، بازاریابی از طریق ایمیل یکی از مقرون به صرفه ترین روش های انجام این کار است.

در حقیقت ، یک مطالعه در سال 2015 توسط DMA نشان داد که به ازای هر 1 دلار هزینه شده ، ایمیل به طور متوسط ​​38 دلار بازگشت سرمایه (ROI) دارد. وقتی خریداران آماده خرید چیزی هستند ، اغلب به دنبال ایمیل فروشگاه های مورد علاقه خود می گردند.هنوز هم ، مردم تعداد ایمیل زیادی دریافت می کنند .

چگونه می توانم لیست ایمیل دریافت کنم؟

هنگام تهیه و نگهداری لیست مشترکان  ، متشكل از افرادی كه می خواهند پیام های شما را دریافت كنند ، بالاترین میزان بازگشت سرمایه را مشاهده خواهید كرد. می توانید یک لیست مخصوص به خود را بسازید .

روش های زیادی برای یافتن افرادی وجود دارد که مشتاقانه منتظر دریافت ایمیل های شما هستند

برای ایجاد یک لیست ایمیل:

  • فرم ثبت نام در وب سایت خود ایجاد کنید. هنگامی که افراد برای اولین بار به وب سایت شما می آیند و آنچه را می بینند دوست دارند ، راهی برای کسب اطلاعات در مورد نام تجاری شما می خواهند. برای ثبت نام در خبرنامه فرم ایجاد کنید
  • از یک برگه ثبت نام به روش قدیمی استفاده کنید. وقتی افرادی به صورت حضوری به کسب و کار شما مراجعه می کنند  ، مکانی را برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر فراهم کنید.
  • ثبت نام را از طریق رسانه های اجتماعی انجام دهید. اگر لیست ایمیل قابل توجهی ندارید ، اما یک رسانه اجتماعی با دنبال کننده بالا دارید  ، از آن استفاده کنید و . فرم ثبت نام خود را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

برای افزودن مشترکان بیشتر به لیست موجود:

  • یک مسابقه برگزار کنید یا تخفیف بدهید. این کار  به مردم انگیزه می دهد تا در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند مسابقات واقعا تاثیر گذار هستند . می توانید برای اولین مشترک خوش شانس خود یک کد تخفیف برای اولین خرید به عنوان جایزه ارائه دهید.
  • اشتراک ایمیل های خود را آسان کنید..می توانید از ابزار  Mailchimp استفاده کنید که به شما امکاناتی مانند دکمه های اشتراک گذاری و ... می دهد  و کمک می کند که ایمیل های شما به سرعت پخش شود.

این خوب است که  لیست ایمیل بخرم؟

نه. شما نباید یک لیست ایمیل خریداری کنید لیست های خریداری شده بی اثر هستند و اگر به لیستی از افرادی که اطلاعات تماس خود را خریداری کرده اید ایمیل ارسال کنید ، بسیاری از نامه های الکترونیکی به عنوان spam شناخته می شوند و همچنین نرخ های لغو اشتراک بالایی دریافت خواهید کرد.

3 قانون اصلی در ایمیل مارکتینگ  وجود دارد که برای موفق بودن باید آنها را رعایت کنید:

  • از لیست های شخص ثالث استفاده نکنید: این شامل لیست های پستی خریداری شده یا اجاره ای و لیست های برداشته  شده از منابع شخص ثالث ، از جمله وب سایت های عمومی است.
  • اجازه گرفتن: همه افرادی که در لیست شما هستند بایدتصمیم بگیرند که می خواهند از شما ایمیل دریافت کنند یا خیر  و اجازه آنها باید صریح و قابل تأیید باشد. پس یکی از گزینه های فرم ثبت نام ما مجوز گرفتن از افراد داخل لیست باید باشد
  • پیوند لغو اشتراک را وارد کنید: قوانین فدرال ضد اسپم ،شما را ملزم می کند تا در هر کمپینی که ارسال می کنید راهی برای لغو اشتراک در لیست خود داشته باشید..

راهنمای بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل خواه هدف شما ساختن برند باشد یا فروش محصولات یکی از مقرون به صرفه ترین روشهای تبلیغات تجاری است ،  اما باید بیاموزید که چگونه یک برنامه بازاریابی از طریق ایمیل ایجاد کنید وایمیل های موثر را در طول کانال فروش خود طراحی کنید ، آنها را آزمایش کنید و نرخ تحویل خود را بهبود ببخشید. سپس به قدرت اتوماسیون بازاریابی و نحوه سنجش موفقیت ایمیل های خود پی ببرید.

نکات بازاریابی ایمیل

1. یک طرح بازاریابی از طریق ایمیل ایجاد کنید.

هنگام تدوین استراتژی برای بازاریابی از طریق ایمیل ، در نظر بگیرید:

مخاطبان خود را تعریف کنید

مهم نیست که چه چیزی را می فروشید ، باید ایده روشنی از مخاطبان خود داشته باشید تا بتوانید به طور موثر با آنها ارتباط برقرار کنید. کمی عمیق تر شوید و کاربران را در بین مخاطبان تقسیم کنید ، بنابراین می توانید برای آنها ایمیل شخصی و هدفمندی بفرستید که به افزایش تعامل ، ایجاد روابط قابل اعتماد و تولید بازگشت سرمایه بیشتر کمک می کند.

منابع ثبت نام

برخی از با ارزش ترین داده هایی که فرم ثبت نام شما ارائه می دهد نحوه و مکان ثبت نام مشترکان در لیست شما است. اگر از مشاغل تجارت الکترونیکی هستید ، دانستن اینکه مشتریان شمااز چه مکانی به لیست شما پیوسته اند ، می تواند ایده بهتری در مورد نحوه برقراری ارتباط با آنها به شما می دهد و  کمک می کند که بتوانید  تلاش های بازاریابی خود را در آینده متمرکز کنید .

بخشها و گروهها

پس از شناسایی مجموعه های کوچکتر از افراد در بین مخاطبان بیشتر ، قادر خواهید بود گروه ها و بخشهایی را برای ارسال ایمیلهای مرتبط و شخصی تر به گیرندگان خود ایجاد کنید - و هرچه کمپین بیشتر مرتبط باشد ، نتایج بهتر است. مواقعی وجود دارد که می خواهید به کل لیست خود ایمیل ارسال کنید ، اما با تقسیم بندی کاربران می توانید نرخ کلیک و سفارشات تجارت الکترونیکی را که کمپین های شما ایجاد می کند ، به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

تصمیم بگیرید چه چیزی بنویسید

اکنون که دانستید برای چه کسی نامه می نویسید ، وقت آن است که به محتوای خود فکر کنید. می خواهید به مخاطبان خود چه بگویید؟ استراتژی بازاریابی محتوای شما چیست؟ شما می خواهید ایمیل هایی را با چه هدفی ارسال کنید ،

فرکانس و اهداف ارسال خود را تعیین کنید

در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید به مشتریان خود ایمیل بفرستید هیچ اصل مشخصی وجود ندارد  ، اما اگر زیاد ارسال کنید ، مشترکین شما احتمالاً اشتراکشان را به طور کلی لغو می کنند. برخی از کاربران که وبلاگ یا وب سایت خبری را اداره می کنند ممکن است تصمیم بگیرند که به طور روزانه ایمیل را برای مشترکان خود ارسال کنند ، در حالی که کاربران دیگر فقط دو بار در ماه ارسال می کنند تا مشترکان از ایمیل های خود هیجان زده شوند همواره نرخ لغو اشتراک و نرخ کلیک را بررسی کنید تا در صورت لزوم فرکانس را تنظیم کنید.

برنامه ریزی کنید

یکی از راه های اطمینان از ادامه مسیر ، ایجاد تقویم محتوایی برای برنامه ریزی کمپین ها ، پست های وبلاگ ، پست های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر است.

برنامه بازاریابی ایمیل شما به صنعت ، انواع محتوایی که ارسال می کنید (استراتژی بازاریابی محتوا) و فرکانس ارسال شما بستگی خواهد داشت.

2. ایمیل های خود را طراحی کنید

نکات طراحی

هنگام طراحی کمپین های ایمیل ، بر روی پیام خود تمرکز کنید و طراحی خود را ساده نگه دارید. ما پیشنهاد می کنیم همه عناصر کمپین خود را در یک سلسله مراتب ذکر کنید ، مهمترین اطلاعات یا اصلی ترین روش را در قسمت بالا قرار دهید تا افراد در صورت کمبود وقت بتوانند به سرعت ایمیل شما را اسکن کنند.

الگوهای خود را کد کنید

آیا می خواهید کنترل بیشتری بر طراحی ایمیل خود داشته باشید؟ شما این امکان را دارید که الگوی HTML خود را کدگذاری کنید

3. ایمیل های خود را تست کنید

در سرویس گیرنده های ایمیل و ISP مختلف ایمیل های ارسالی خود را  تست کنید

همه سرویس های گیرنده ایمیل متفاوت ایجاد شده اند ، به این معنی که کمپینی که طراحی کرده اید ممکن است در صندوق های مشترکین شما کمی متفاوت باشد. حتما ایمیل ها را در دستگاه های تلفن همراه بررسی کنید

ایمیل های آزمایشی را برای دوستان و همکاران خود ارسال کنید

اگر دوستان یا همکارانی دارید که می توانند ایمیل شما را از نظر غلط املایی بررسی کنند و درباره نحوه طرح شما بازخورد دهند ، می توانید برای آنها ایمیل آزمایشی ارسال کنید تا بتوانند مستقیماً در صندوق پستی  خود از کمپین پیش نمایش بگیرند.

با آزمایشات  A / B بهترین نسخه را پیدا کنید

مطمئن نیستید کدام موضوع بیشترین باز خورد و کلیک را خواهد داشت؟ فکر می کنید ممکن است زمان خاصی از روز باشد که مشتریان شما به احتمال زیاد از طریق کمپین شما خرید می کنند؟ اجرای یک آزمون A / B به شما امکان می دهد نسخه های مختلف ایمیل های خود را آزمایش کنید تا ببینید تغییرات ایجاد شده بر نتایج شما چگونه تأثیر دارد.

4- کارهایی که می توانید با اتوماسیون بازاریابی انجام دهید

برخلاف کمپین های عادی ، اتوماسیون یک ایمیل یا یک سری ایمیل های هدفمند هستند  که می توانید تنظیم کنید. از یک مجموعه ایمیل خوشامدگویی برای پیگیری ایمیل ها پس از خرید گرفته تا پاداش دادن برای انگیزه دادن به  مشتریان ، اتوماسیون به شما کمک می کند ارتباطات خود را با مشتریان ساده کنید بنابراین فرصت بیشتری برای تمرکز بر ایجاد محتوا و افزایش بازگشت سرمایه (ROI) دارید. به علاوه ، می توانید برای به روزرسانی مشتریان در خریدهایی که از فروشگاه شما انجام داده اند ، اعلان های سفارش را طراحی ، ارسال و پیگیری کنید.

5. عملکرد خود را بسنجید

داده های تجزیه و تحلیل بازاریابی جمع آوری شده به شما کمک می کند استراتژی بازاریابی خود را در جهت پیشرفت اصلاح کنید. انواع داده ها :

باز می شود و کلیک می کند

اینها نوع داده واضح ترین آمار برای اندازه گیری میزان افراد درگیر در کمپین می باشد  ، زیرا نشان می دهد خطوط موضوعی و محتوای کمپین شما با یک لیست خاص چقدر مرتبط بوده است. همیشه  در نظر بگیرید که نرخ باز کردن و کلیک کردن در مقایسه با سایر شرکت های صنعت شما چگونه است

داده های تجارت الکترونیکی

می توانید ردیابی پیوند تجارت الکترونیکی را برای کمپین های خود روشن کرده و  داده های خرید مشترکان خود را در گزارش های کمپین ، نمایه های مشترک و داشبورد حساب مشاهده کنید.

ترافیک وب سایت

کمپین هایی که ارسال می کنید می توانند به شما کمک کنند بازدید بیشتری را به وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید. و ، بنابراین می توانید پس از ارسال یک کمپین ، روندهای بازدید در وب سایت یا فعالیت های تجارت الکترونیکی را ردیابی کنید.