عضویت در بازار مجازی

معرفی شرکت در بازار تخصصی یکپارچه تحت نظارت انجمن صنفی کارخانجات صنعت ریخته گری ایران به منظور ایجاد رونق در تولید با فراهم سازی بستر مناسب جهت بازاریابی، منبع یابی و تدارکات الکترونیکی از طريق:

-      معرفی توانمندی ها در بازار داخل / خارج

-      معرفی محصولات در بازار داخل / خارج

-      امکان خرید با قیمت / کیفیت مناسب اقلام مورد نیاز اعم از ماشین آلات / تجهیزات / ابزار / مواد اولیه / اقلام پشتیبانی

-      امکان خرید خدمت در حوزه تولید / پشتیبانی تولید

-      امکان خرید / فروش اقلام دسته دوم مازاد

 

به استحضار می رساند، پیرو هماهنگی شرکت حجره ایرانیان و انجمن صنفی کارخانجات صنعت ریخته گری ایران در خصوص ایجاد "بازار مجازی تخصصی متالورژی و صنایع وابسته" و معرفی نامه انجمن به شماره 398-96 مورخ 07/12/96 به استحضار می رساند. این بازار تخصصی با تعریف ارایه شده، اهداف ذیل را دنبال می نماید:

1- تعریف طرح :

بازار منابع تأمین سازمان، اين امكان را فراهم مي‌آورد تا تمامی تامین کنندگان سازمان شامل سازندگان داخلی، نمایندگان سازندگان خارجی، عرضه کنندگان و فروشندگان کالا (فروشگاه ها و کلیه اماکن عرضه و فروش محصولات مورد نیاز سازمان) بتوانند اقلام خود را به زنجیره تامین و مصرف سازمان، معرفی و فرایند تجاری خود را ارتقاء داده و مدیریت نمایند.

در این طرح بازار، فضایی تجاری در اختیار تمامی تامین کنندگان مواد اولیه، تجهیزات، اقلام واسطه ای و محصولات نهایی (واحدهای تولیدی و توزیعی صنایع مختلف) قرار می دهد تا ضمن معرفی محصولات خود، امکان ارتباط با مصرف کنندگان (سازمان خریدار، حقوقی و حقیقی) را داشته باشند و فضای ارتباط دهی، دادوستد کالا (حتی جریان مالی و جریان تحویل کالا) را شکل دهند. هر عضو این سامانه می تواند اطلاعات محصولات خود را مبتني بر داده‌هاي استاندارد از طريق بستر الكترونيكي منتشر کند تا در اختيار مصرف‌كننده سازمانی موضوع بازار قرار بگيرد. هدف اصلي، معرفي يك شركت (یا فروشگاه) و محصولاتش به فضاي مصرف سازمان و تمايل به افزايش تنوع محصولات و در نهایت افزایش کمّی و کیفی فروش و عرضه محصولات است. داده‌هاي استاندارد مصرفي در اين سامانه باعث پديد آمدن زبان مشترك توصيف محصولات در سازمان خریدار مي‌شود و امكان يكپارچه‌سازي سامانه‌‌هاي اطلاعاتي و انجام انواع تحليل‌هاي مديريتي مورد نیاز را برای دو طرف تامین کننده و سازمان خریدار فراهم مي‌آورد.

در نقطه مقابل، تعامل مصرف کننده سازمانی با این بازار به نحو ساده، بدون حضور در محل فروشگاه، امکان مقایسه و ... شکل می گیرد و می توانند نیازهای خود را بصورت سیستمی، برخط خرید نمایند. به عبارت دیگر سازمان خریدار از طریق مانیتورینگ فضای عرضه اقلام مورد نیاز خود در یک بازار مجازی، اطلاع از آخرین وضعیت عرضه، قیمتها، شرایط خرید کالای نیاز، امکان ارتباط گیری دوطرفه مانند استعلام (Inquiry) و درخواست قیمت (RFQ) را داراست.

این ارتباط دوطرفه بین تامین کنندگان و سازمان خریدار فضایی نوین و در قالب الکترونیکی و مجازی را شکل میدهد که فواید و مزایای بسیاری برای دوطرف دارد که در ادامه تشریح می گردد.

 

2- فواید طرح :

2-1- برای تامین کنندگان (سازندگان ایرانی، خارجی و فروشگاه ها و نمایندگان تجاری) :

·      شناسنامه محصولات براساس داده استاندارد کالا، توسط خود عضو و از طریق سامانه در اختیار صورت می گیرد.

·      فعالیت تجاری و فضای کسب و کار خود را ارتقاء و در معرض دید مصرف کنندگان بیشتری قرار داده و افزایش فروش داشته باشند.

·      اطلاعات محصولات و توانمندیهای تولیدی خود را در اختیار مصرف و خرید قرار دهند.

·      از اطلاعات سامانه در سامانه های داخلی خود (مالی، تولید، سفارشات و ...)، استفاده نمایند و عملیات بنگاه

خود را ارتقاء دهند.

·      شناسنامه محصولات براساس داده استاندارد کالا، توسط خود عضو و از طریق سامانه در اختیار، صورت می گیرد و در معرض دید خریداران و مصرف کنندگان قرار می گیرد.

·      ارتباط دوطرفه و لحظه ای با فضای مصرف و خرید کالا در قالب استعلام (Inquiry) و درخواست قیمت (RFQ)

 

2-2- فواید طرح برای سازمانهای مصرف کننده کالا و خریدار  :

·      اطلاع لحظه ای از آخرین وضعیت عرضه کالاهای مورد نیاز خود و ورود اطلاعات کالا به سازمان قبل از خرید

·      ارتباط دوطرفه و لحظه ای با فضای عرضه و فروش در قالب استعلام (Inquiry) و درخواست قیمت (RFQ)

·      شناسایی و ایجاد بانک جامع اطلاعاتی تامین کنندگان اقلام و تجهیزات در سطح پروفایل اقلام

·      شفاف سازی عملیات خرید و ارتباطات سازمان با منابع تامین

·      ایجاد زمینه استانداردسازی اطلاعات اقلام مورد نیاز سازمان و ایجاد یکپارچگی اطلاعات اقلام

·      تولید اطلاعات پایه اقلام (Master Data) براساس داده استاندارد (Reference or Meta Data) برای استفاده و تزریق به سامانه های عملیاتی سازمان مانند تدارکات (بازرگانی)، انبار، تعمیرات و نگهداری، R&D و مهندسی، مالی و ....

·      ایجاد مکانیزم رهگیری اقلام در دو سطح فنی و تجاری برای مدیریت اقلام در گردش سازمان

·      ایجاد فایل منابع تامین شرکت (VLM) و ایجاد زیرساخت اطلاعاتی لازم برای تولید لیست منابع تاییدی شرکت (AVL)

·      ایجاد زیرساخت لازم برای مدیریت اقلام منابع تامین (محصولات منابع تامین) سازمان جهت رتبه بندی محصولات و ویرایش فایل منابع براساس اطلاعات دقیق عمر مصرف، میزان خرابی و ...

·      ایجاد فایل منبع یابی قلم به قلم (ارتباط بین کالای نیاز سامان و محصولات تامین کنندگان)

·      امکان تفکیک شرکتهای تامین کننده از سازندگان کالا در فایل منابع (مدیریت کاراتر منابع تامین سازمان)

·      ایجاد زیرساخت اطلاعاتی لازم برای مدیریت بهتر مصرف اقلام موجود سازمان (خروج کالا از انبار) با تفکیک اطلاعاتی (نه صرفا فیزیکی) اقلام تامین کنندگان مختلف

·      چندسطحی بودن سامانه (کارشناسی، نظارت و انتشار) و کارتابل بیس (Base) بودن فلوی عملیات سامانه

·      عدم نیاز به واحد متمرکز برای ورود اطلاعات به سیستم و امکان توزیع عملیات به حوزه های تخصصی هر نوع و گروه کالا

·      و .....

پیرو توافقات صورت گرفته با انجمن فاز 1 طرح، که شامل ثبت نام عضویت و شناسنامه دار نمودن محصولات اعضا و همچنین معرفی توانمندی های آنها می باشد در این مرحله انجام و فاز 2 طرح که شامل فعال سازی "بازار مجازی متالورژی و صنایع وابسته" می باشد مطابق برنامه ریزی های انجام شده انشاا... از حداکثر 6 ماه دیگر فعال خواهد شد.

لذا خواهشمند است نسبت به عضویت و معرفی محصولات در بازار مذکور از طریق لینک ذیل اقدام بفرمایید:

http://market.metalon.ir/Account/Register